به گزارش قدس آنلاین از سایت شهر، بهرام نکاحی درباره روند بازسازی ۵۵۰ دستگاه اتوبوس، توضیح داد: علاوه بر ظرفیتهای موجود در ۶ سامانه اتوبوسرانی، سه واحد بازسازی برای بهسازی اتوبوسها آماده شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه بخش عمدهای از ناوگان( ۵۵۰ دستگاه اتوبوس) متعلق به بخش خصوصی است، افزود: اتوبوسهای متعلق به بخش خصوصی در شهر یا حومه توسط بخش خصوصی در حال بازسازی است. در حال حاضر بخشی از این بازسازیها تکمیل شده است.
نکاحی در ادامه اعلام کرد که تا اول مهر امسال، بازسازی ۵۵۰ دستگاه اتوبوس تکمیل خواهد شد و اتوبوسها برای ادامه فعالیت به ظرفیت موجود ناوگان تزریق میشوند.
وی درباره هزینه بازسازی اتوبوسها توضیح داد: بازسازی اتوبوسها در سه سطح پیش بینی شده است. اتوبوسهای دولتی یا سازمانی در سطح یک قرار دارند که هر دستگاه اتوبوس به صورت میانگین یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، هر دستگاه اتوبوس سطح دو به صورت میانگین حدود ۹۰۰ میلیون تومان و هر دستگاه اتوبوس سطح سه [که نیازمند بهسازی هستند] به طور متوسط حدود ۵۰۰ میلیون تومان، پول نیاز دارند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه عنوان کرد: اتوبوسهای بخش خصوصی تک کابین هستند و هزینهها در سه سطح قرار میگیرند؛ اما هزینه کمتری نسبت به اتوبوسهای دولتی دارند.
نکاحی با بیان اینکه برای تأمین اعتبار بخش خصوصی دو مسیر تعریف شده است، افزود: یک مسیر این است که خود شرکتها بازسازی را انجام میدهند و شرکت واحد هزینه تمام شده بیشتری را به نسبت اتوبوسهای بازسازی نشده به بخش خصوصی پرداخت میکند. مسیر دیگری هم طراحی شده تا اتوبوس نسبت به سطح خود، یارانه بازسازی دریافت کند؛ این کار در حال انجام است.
وی در ادامه بیان کرد: منابع این کار بر حسب دستور شهردار تهران واریز شده و در اختیار شرکت واحد قرار گرفته تا شرکت بر اساس میزان پیشرفت، یارانه را به بخش خصوصی پرداخت کند.
بنا براعلام سایت شهر، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات برای توسعه ناوگان، اتوبوس وارداتی است چرا که در کشور محدودیت تولید وجود دارد. هر اقدامی که امکان تأمین اتوبوس را برای شهر فراهم کند از آن استفاده خواهیم کرد.
نظر شما